Mail:







Zawsze Aktualne Wpisy


"…nie dla każdego…"


"Bądź człowiekiem…A.I."


"…in the name of …Security"


Porady Wujka Barnaby


"Blokchain…i spółka"






100 Pytań o … Blogowanie




21 Pomysłów Na Post




70 Wskazówek Dla Blogera




101 Wskazówek Dla Blogera




Zanim Wyślesz Post…



Zanim zdecydujesz się napisać historię, zastanów się: Dlaczego moi czytelnicy odwiedzają moją witrynę? Prawdopodobnie szukają różnorodności, nowości i rozrywki w swoim życiu. Chcą się zaangażować. Musisz więc mieć pewność, że każdy napisany post ma wartość rozrywkową. To nie znaczy, że musisz być komikiem. Oznacza to po prostu, że musisz łaskotać tę nowość i różnorodność, którą ma prawie każdy czytelnik. Ten proces wyboru historii jest skomplikowany i zmienia się z dnia na dzień, ale jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Sprowadziliśmy Twój wybór opowiadań do listy pytań, które musisz sobie zadać, zanim zdecydujesz się na publikację.

1. Czy to jest nowe?

Jest dobry powód, dla którego nazywa się to "wiadomościami". Czytelnicy będą oczekiwać najnowszych produktów, usług i zdarzeń. Jeśli jesteś w świecie technologii, publikowanie postów na temat starego produktu, który określasz jako nowy, zaszkodzi Twojej wiarygodności, pokazując czytelnikom że nie wiesz, co jest stare, a co nowe. Sprawdź dokładnie, czy produkt jest rzeczywiście nowy, a to nie jest tak proste, jak się wydaje, ponieważ, jak ostrzegaliśmy, PR-owcy i nadgorliwe firmy często starają się scharakteryzować starsze produkty jak nowe.

2. Czy jest w tym coś fascynującego i odmiennego?

Ludzie są zainteresowani nowymi sytuacjami i produktami, a jeśli nigdy nie widziałeś czegoś takiego jak przedmiot, który rozważasz, może to być wystarczający powód do opublikowania. Porozmawiaj o tym, dlaczego jest przełomowy, co nowego w tym temacie i co myślisz o jego konsekwencjach dla przyszłości.

3. Czy ktoś naprawdę się tym przejmuje?

Kiedy zadajesz pytanie "Dlaczego powinienem się tym przejmować?", Czy masz dobrą odpowiedź? Wielu sceptycznych czytelników myśli o tym fakcie, czytając każdy z postów na blogu: "Dlaczego powinienem się tym przejmować? Dlaczego powinienem się tym przejmować? "Po przejrzeniu możliwości dnia, zawsze zadaj sobie to pytanie. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi, przejdź dalej - nie ma tu nic do oglądania.

4. Czy jest w tym coś zabawnego, dziwacznego lub niewiarygodnego?

Niektóre tematy fabularne to cudowne gagi z wbudowanym humorem, które rozśmieszą czytelników, gdy opowiadasz im historię lub obraz. Czasami potrzeba kilku słów o tych humorystycznych i szalonych historiach.

5. Czy miałeś z tym osobiste doświadczenia?

Oto Twoja szansa, by opowiedzieć o swoich wyjątkowych doświadczeniach. To złoto, które musisz wydobywać - własne spostrzeżenia, osądy i opinie z pierwszej ręki na swój temat. Wznieś się ponad tłum, który jest zajęty przepisywaniem komunikatów prasowych i pisaniem kont z drugiej ręki, i mów o tym, czego nauczyłeś się z pierwszej ręki na wybrany temat. Zmaksymalizuj swoje osobiste doświadczenia w dziedzinie, o której piszesz, a będziesz znacznie lepszym blogerem.

6. Czy dostępna jest dobra grafika lub zdjęcie?

Czasami nawet tak bardzo dobra historia zwycięży, jeśli znajdziesz ciekawą grafikę. Większość czytelników to skimmersi, a fascynujące zdjęcie przyciągnie ich uwagę do historii i natychmiast wciągnie ich w interakcję, gdzie rozmazane ujęcie lub niewielka grafika wielkości ikony mogą nie przyciągnąć ich uwagi. Oprócz nagłówka jakość grafiki jest jednym z głównych czynników przyciągających czytelników do pracy. Zauważyliśmy, że duża grafika jest bardziej skłonna do zainteresowania użytkowników do odkrywania StumbleUpon, którzy są bardziej skłonni do zwabienia na Twój post - i ostatecznie klikają ten przycisk "Kciuki w górę" - jeśli jest przekonujący obraz na górze twojego postu.

7. Czy wszyscy na świecie to obejmują?

Gdy nadejdzie ważna historia (na przykład wydanie kolejnego iPhone′a), wszyscy będą o niej pisać, a jeśli piszesz o gadżetach, to też. Ale jeśli istnieje jakiś gadżet lub wątek, o którym wszyscy piszą, a tak naprawdę nie masz nic więcej do dodania do rozmowy, pomiń go. Nie pozwól jednak, aby informacje na innych blogach decydowały o tym. Pamiętaj, że Twoi czytelnicy nie skanują setek blogów tak jak Ty. Zobacz sytuację z punktu widzenia czytelników - czy chcą usłyszeć, co masz do powiedzenia na temat tego produktu? Jeśli jesteś dobrym blogerem, odpowiedź brzmi prawdopodobnie tak.

8. Czy jest to pierwszy na świecie czy rekordowy rekord?

Ludzie są zachwyceni czymś, czego nie widzieli wcześniej, i znalezieniem czegoś, co jest pierwsze na świecie, najszybsze, najbardziej szalone, najwyższe, najstarsze, najmniejsze itp. Może być wystarczająco interesujące, aby przyciągnąć tłum czytelników. Pomyśl, o czymś najlepszym na świecie! Jak mogą się oprzeć?

9. Czy jest to gorący temat poważnych kontrowersji, który będzie przyciągał komentarze czytelników?

Czasami ludzie mają ochotę komentować coś, co dzieje się w wiadomościach. Daj im również możliwość skomentowania tego tematu na blogu. Upewnij się, że bieżące wydarzenie, które wywołuje takie kontrowersje, jest związane z misją Twojego bloga, ale jeśli historia jest na przykład masowym atakiem terrorystycznym lub klęską żywiołową, prawdopodobnie istnieje sposób, aby ustalić kąt, który pasowałby do Twojego bloga . (Znajdź najciekawsze aktualne tematy, korzystając ze strony Google Trends, o której wspominaliśmy wcześniej w tym rozdziale: www.google.com/trends/hottrends.)

10. Czy masz unikalną opinię lub temat na ten temat?

Jeśli element, o którym rozważasz napisanie, może działać jako odskocznia dla ciebie, by zacząć opowiadać o pokrewnym temacie, może to być Twoja szansa. W końcu Twoje unikalne interpretacje tematów sprawią, że Twój blog będzie wyjątkowy i sprawi, że czytelnicy będą wracać do Ciebie każdego dnia. Być może zastanawiałeś się nad wielkim pytaniem bez odpowiedzi i jesteś gotowy na ujawnienie swojej wielkiej odpowiedzi. Opublikuj to.












Wczoraj , Dziś … Jutro







Odwiedzin: 13506
Dzisiaj: 11
On-line: 1
Strona istnieje: 1129 dni
Ładowanie: 0.282 sek


[ 3854 ]


Motto Młodego Bloger



Siedzę w swoim biurze i próbuję wycisnąć z głowy jakąś historię. To taki poranek, kiedy masz ochotę wtopić w maszynę do pisania stalowy pręt i uderzać nią na śmierć - Richard Matheson




Niebezpieczeństwo, młody blogerze !

Śmiało, złam wszystkie nasze zasady. Napisz bloga o sobie i możesz nie znaleźć niszy. Skoncentruj się na tym, jak słodkie są twoje chomiki - jesteśmy pewni, że blogosfera fanów chomików kwitnie. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że najlepsi blogerzy mają niszę, piszą tak, jakby pisali dla płacących odbiorców, i oferują coś więcej niż tylko link i emotikony. Traktowanie blogowania jako czegoś innego niż dziennikarstwo - to powiedzieć, że to hobby lub samozaparcie - oznacza całkowite pominięcie sedna sprawy, a ostatecznie jest obrazą ciężkiej pracy pionierskich blogerów, którzy długo i ciężko walczyli o dostęp i szacunek w ugruntowanej branży. Blogerzy są członkami środków masowego przekazu. Cykl wiadomości jest tak szybki, że jedynym sposobem na przekazanie wiadomości będą krótkie posty i okazjonalnie dłuższy kawałek. Nie oznacza to, że dziennikarstwo umiera - po prostu się rozwija. Jesteśmy tutaj, aby przyspieszyć zmianę. Bycie blogerem nie jest wcale zabawne. Przygotuj się, by wygrzewać się w opalizującym blasku uwielbienia czytelników, a następnego dnia zanurzyć się w wężowej czeluści ich nienawiści, gdy wszyscy się z tobą nie zgadzają. Wpisy, o których myślałeś, że mogą być hitami, nie pasują do siebie i nikt nie komentuje. Kolejny, o którym myślałeś, że może być wypadnięciem, okazuje się ogromnym hitem. Większość dni przypada gdzieś pomiędzy tymi skrajnościami. Tak czy inaczej, chociaż prawdopodobnie nie jesteś ekspertem od wszystkiego, o czym będziesz pisać, są szanse, że jeden z Twoich czytelników jest ekspertem. Zachowaj szczególną ostrożność, aby wszystkie fakty były uporządkowane we wszystkim, co piszesz, ponieważ zawsze jest mnóstwo czytelników, którzy są bardziej niż chętni, aby cię rozgryźć




Blog Marketing



• Podstawy Blogowania
• Wprowadzenie w sposób blogowania
• Siła blogów dla biznesu
• Jak Twoj firma może korzystać z blogów
• Jaki rodzaj blgów jest najlepszy dla Firmy?

WYKORZYSTANIE BLOGÓW DO ZWIĘKSZENIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

Koncepcja wewnętrznego blogowania stawia przed firmami, które chcą się nim zająć, szereg wyzwań. Blogów można używać na wiele fantastycznych sposobów, z których niektóre zostały omówione w części 4. Przyjrzeliśmy się przykładowi Disney Channel, który wykorzystuje wewnętrzne blogi w innowacyjny sposób, aby zaoszczędzić pieniądze, ułatwić ludziom pracę i uzyskać informacje łatwiejszy dostęp. W tym miejscu zagłębimy się w zastosowania wewnętrznych blogów i przedstawimy krótki przegląd tego, jak rozpocząć blogowanie w Twojej firmie. Przyglądamy się korzyściom z blogowania i sposobom opracowania wewnętrznej strategii blogowania.

JAK ZACZYNA SIĘ BLOGOWANIE WEWNĘTRZNE

Blogowanie rozpocznie się w Twojej firmie na podstawie decyzji wykonawczej lub wsparcia oddolnego. Oba sposoby stwarzają wyjątkowe wyzwania. Jak w przypadku każdego nowego pomysłu, dekretowanie korzystania z blogów z góry może stworzyć trudny scenariusz. Wypróbowaną i sprawdzoną metodą jest pokazanie pracownikom korzyści płynących z nowego narzędzia przy jednoczesnym uzyskaniu poparcia i własności zarówno na poziomie średniego, jak i oddolnego szczebla. Wczesne uzyskanie poparcia od kluczowych postaci na tych szczeblach firmy oznacza, że blogowanie nie jest naciskane na ludzi, ale jest udostępniane przez liderów firmy, a także wspierane przez oddolnych i zachęcane przez menedżerów. Pracownicy zazwyczaj nie zaczynają blogować tylko dlatego, że im to każesz. To powiedziawszy, inteligentni pracownicy, którzy dostrzegają wartość i oszczędność czasu, jakie może zapewnić blogowanie, jeśli są właściwie wykorzystywane, często szybko podejmą ten pomysł. Decydując się na zachęcanie do blogowania, należy pamiętać, że nie każdy pracownik zdecyduje się na korzystanie z bloga. Wielu pracowników jest już zajętych inną pracą, może nie ufać intencjom kierownictwa lub może nie być świadomych wartości blogowania lub w ogóle nie być świadomym jego wartości. O ile każdy z tych problemów ma rozwiązanie, często najłatwiejszym sposobem walki z tymi uczuciami jest wcale ich nie zwalczanie - niech wybór dokonają pracownicy. Najlepsi blogerzy, zarówno wewnętrzni, jak i zewnętrzni, podejmują decyzję o rozpoczęciu blogowania, ponieważ widzą z tego korzyści, a nie dlatego, że mówisz im, że jest to w ich najlepszym interesie. Drugi sposób, w jaki można rozpocząć blogowanie, jest bardziej powszechny: pracownicy chcą zacząć blogować. Pomysł pojawia się jako prośba oddolna, a pracownicy widzą korzyści dla swojego zespołu lub firmy jako całości i proszą o założenie bloga. Niektóre zespoły po prostu zaczną samodzielnie korzystać z blogów, ponieważ widzą korzyści i nic nie powstrzyma ich przed korzystaniem z blogów. Inni zażądają nowego serwera lub miejsca na istniejących serwerach, aby tworzyć blogi. Niezależnie od tego, jak zaczyna się blogowanie, powinieneś zachęcać pracowników do wewnętrznego korzystania z blogów (zakładając, że jest to zgodne z Twoją strategią blogowania). Zaproponuj nowe i innowacyjne zastosowania blogowania, takie jak używanie blogów do udostępniania dokumentów lub do burzy mózgów nowych pomysłów. Wdrażaj oficjalne blogi. Ruch oddolny oznacza, że możesz uczciwie powiedzieć, że wspierasz nowe pomysły swoich pracowników i że pozwalasz im przejąć na własność to ekscytujące nowe narzędzie. Jeśli potrzebujesz polityki blogowania, pozwól pracownikom ją sporządzić. Jeśli znasz zewnętrzne blogi pracowników, zachęć ich do blogowania o rzeczach, na których im zależy również wewnętrznie. Bez względu na to, jak planujesz zacząć, ostatecznie musisz stworzyć plan i strategię dla swoich wewnętrznych blogów - w przypadku zewnętrznych blogów publiczność to cały świat; odbiorcami blogów wewnętrznych jest Twoja firma, co oznacza, że ludzie, których jesteś w stanie zadowolić, to pracownicy, kadra kierownicza i menedżerowie. Chociaż tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak "popularny" wewnętrzny bloger, zazwyczaj blog CEO będzie czytany częściej niż blog inżyniera (z wyjątkiem, oczywiście, przez innych inżynierów). Właściwie wdrożona strategia blogowania zwiększy komunikację zarówno z firmy do pracowników, jak i między osobami o podobnych poglądach; ograniczyć pocztę elektroniczną, umożliwiając chronologiczną dyskusję publiczną; generować nowe pomysły; spraw, aby Twoja firma była bardziej płynna i dynamiczna; i wzmocnij swój personel. Efektem końcowym właściwie wdrożonej strategii blogowania są szczęśliwsi, bardziej zmotywowani i ostatecznie wydajniejsi pracownicy, co nigdy nie jest złe.

JAK KORZYSTAĆ Z BLOGÓW WEWNĘTRZNIE?

Blogów można używać wewnętrznie na różne sposoby. Zamiast po prostu wymieniać je wszystkie, pokażę osiem najważniejszych sposobów, w jakie Twoja firma może korzystać z wewnętrznych blogów. Ta lista powinna wywołać pewne przemyślenia na temat sposobów wykorzystania taniej i popularnej technologii, jaką może być blogowanie. Możesz blogować wewnętrznie przez

•  Komunikacja zarządzania projektami
•  Komunikacja wewnętrzna i marketing
•  Generowanie pomysłów i weryfikacja
•  Zaangażowanie i powiązanie pracowników
•  Komunikacja zespołu i projektu z całą organizacją
•  Komunikacja zespołu wewnętrznego i projektu
•  Komunikacja administracyjna
•  Dynamiczne tworzenie zespołu


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Zarządzanie projektem polega na zapewnieniu, że ludzie będą informowani i zmotywowani, a jednocześnie dotrzymują terminów. Zadania zarządzania projektami kończą się niepowodzeniem z powodu braku informacji i braku komunikacji. Blogi zarządzania projektami dążą do osiągnięcia czterech celów:

•  Informuj wszystkich o postępach projektu.
•  Archiwizuj ważne dokumenty.
•  Podnieś punkty do dyskusji.
•  Zaangażuj wszystkich członków zespołu projektowego.

Ponieważ zarządzanie projektami jest z natury procesem decyzyjnym opartym na informacjach, blogi dotyczące zarządzania projektami pozwalają kierownikowi projektu i zespołowi komunikować się tam iz powrotem. Niektóre blogi dotyczące zarządzania projektami są całkowicie otwarte, co pozwala każdemu członkowi zespołu na publikowanie i komentowanie. Są to często mocne sposoby na zapewnienie, że projekt posuwa się do przodu, jednocześnie zachęcając do wkładu wszystkich zaangażowanych osób. Niektóre firmy, które używają blogów do zarządzania projektami, po prostu nie potrzebują kierownika projektu, ponieważ zespół jest w pełni właścicielem procesu i czerpie pełną nagrodę za sukces. W dużych lub małych zespołach zarządzanie dokumentami może być jednym z najtrudniejszych aspektów zarządzania projektami. Ustalenie, kto ma najbardziej aktualną kopię ważnego dokumentu, kto pracuje nad którym dokumentem i do kogo każdy dokument musi się udać, może być trudne do wyśledzenia, nawet przy użyciu zaawansowanego oprogramowania do zarządzania projektami. Blogi zarządzania projektami można skonfigurować, aby umożliwić ludziom współtworzenie dokumentów w zorganizowany sposób. Przykładem zewnętrznego systemu zarządzania projektami, który wykorzystuje blogi, jest Basecamp. Za niewielką miesięczną opłatą (lub nawet za darmo) członkowie zespołu mogą publikować wiadomości, udostępniać dokumenty, utrzymywać listy rzeczy do zrobienia i wyznaczać kamienie milowe projektu. Większość udanych blogów dotyczących zarządzania projektami, niezależnie od tego, czy są prowadzone zewnętrznie czy wewnętrznie, umożliwi przynajmniej te podstawowe funkcje zarządzania projektami. Mocną cechą blogów zarządzania projektami jest ich zdolność do zgłaszania punktów dyskusyjnych. Osiąga się to poprzez umieszczenie posta z prośbą o informację zwrotną. Te posty oparte na punktach dyskusyjnych mogą często złagodzić potrzebę spotkania, serii wymiany wiadomości e-mail lub połączenia konferencyjnego. Wreszcie, korzystanie z bloga do zarządzania projektami ma charakter partycypacyjny. Gwarantuje, że każdy ma prawo własności do procesu i umożliwia każdemu wniesienie wkładu. Dobrze naoliwiony blog zarządzania projektami powinien być łatwy w utrzymaniu i wysoce skuteczny. Dostępnych jest wiele rozwiązań do zarządzania projektami, ale użycie nawet prostego rozwiązania, takiego jak Movable Type lub WordPress, może dobrze sprawdzić się w zmotywowanych zespołach.

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA JEST KLUCZOWA

Komunikacja wewnętrzna w firmie każdej wielkości może być trudna. Dla większości małych firm może to nie być zbyt trudne, ale czasami nawet małe firmy chcą czegoś bardziej trwałego niż e-mail. Poczta elektroniczna to jeden z największych postępów w komunikacji w najnowszej pamięci, ale jest też jednym z najtrudniejszych do utrzymania. Pomiędzy spamem, oszustwami i ogólnym przeciążeniem informacjami, poczta e-mail może często sprawiać więcej kłopotów, niż jest warta. Jednak dla większości firm jest to nadal jeden z najlepszych sposobów komunikowania się, pozyskiwania informacji i osiągania konsensusu. Poczta e-mail służy do zwoływania spotkań, przeglądania dokumentów, ogłaszania nowych projektów i publikowania nowych ofert pracy wewnętrznie. Blogi mają kilka zalet nad e-mailem w zakresie komunikacji:

•  Każdy może wnieść swój wkład.
•  Każdy może komentować, a jego komentarze są widoczne dla każdego.
•  Wszystkie posty są archiwizowane bezterminowo.
•  Posty na blogu są podzielone na kategorie, aby ułatwić ich przeglądanie.
•  Przeszłe posty można szybko i łatwo przeszukiwać.

Blogi są potężnym narzędziem komunikacji wewnętrznej do różnych celów. Chociaż wewnętrzne blogi mogą nie wypierać poczty e-mail jako króla komunikacji korporacyjnej, zdecydowanie znajdują swoje miejsce w rodzinie królewskiej. Niektóre świetne zastosowania dla wewnętrznych blogów to witryny projektów, ogłoszenia o nowych projektach, rekrutacja i sposób na filtrowanie oficjalnych wiadomości i informacji o firmie od kadry kierowniczej. Innym świetnym zastosowaniem wewnętrznego bloga jest jako blog agregatora branżowego. Wewnętrzny blog agregatora to fantastyczny sposób na informowanie pracowników o tym, co dzieje się w branży. W rzeczywistości każdy z tych obszarów oferuje dużą swobodę, a oprogramowanie obsługujące każdy z nich może być tak tanie, jak 500 USD. Rozpoczęcie nowego bloga może być tak proste, jak pobranie i skonfigurowanie WordPressa (www.wordpress.org) lub oprogramowania Community Server, które są całkowicie bezpłatne do pobrania. Siła blogów do komunikacji wewnętrznej wynika z ich archiwizacji i możliwości wyszukiwania według słowa kluczowego lub daty, a także z szeregu innych korzyści. Nie ma znaczenia, czy pracujesz w firmie Microsoft, czy w piekarni cioci Minnie, posiadanie stałej lokalizacji bloga z oficjalną korespondencją, wiadomościami branżowymi, sprawami firmy, nowymi ofertami pracy, projektami i produktami może być niedrogim i skutecznym sposobem na otrzymywanie wiadomości. Ponadto, ponieważ blogi są oparte na sieci, zapewniają, że nawet osoby, które są nieobecne przez kilka dni, mogą szybko nadrobić zaległości, gdy ich nie było.

POMYSŁY SĄ WAŻNE

Jednym z wyzwań stojących przed dzisiejszymi firmami jest pozostawanie na bieżąco i/lub wyprzedzanie trendów oraz generowanie wystarczającej liczby nowych pomysłów, aby utrzymać rentowność firmy i utrzymać się w czołówce branży. Większość firm zdaje sobie sprawę, że gdyby udało im się wybić z głowy pomysły swoich pracowników, firma byłaby w stanie osiągnąć znacznie, znacznie więcej. Niektóre firmy oferują znaczące zachęty do nowych pomysłów (takich jak podział zysków); inni po prostu mają sugestie pudełka i zachęcać pracowników do korzystania z niego. Bez względu na poziom zaangażowania w pomysły generowane przez pracowników, trudno kłócić się z faktem, że 200 głów to więcej niż 2. Nie trzeba dodawać, że żaden system pomysłów nie zadziała, jeśli nie docenisz informacji zwrotnych od pracowników. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest uznanie nowych pomysłów, a jeśli zdecydujesz się z nimi nie korzystać, szczerze powiedzieć, dlaczego nie korzystasz teraz z tych informacji zwrotnych. Dla większości firm najtrudniejszą częścią nie jest to, co zrobić ze świetnymi pomysłami po ich przesłaniu, ale znalezienie świetnych pomysłów na pierwszym miejscu. I chociaż pudełko z sugestiami może być pomocne, i zachęty to świetne sposoby nagradzania wolnomyślących pracowników, prawdziwym wyzwaniem jest przeniesienie pomysłu z pierwotnego stanu do czegoś, co można faktycznie stworzyć lub zrealizować. Jest to jeden z powodów, dla których blogi pomysłowe rozwijają się wewnętrznie w firmach: pozwalają każdemu wnieść swój wkład do pomysłu, a następnie pozwalają każdemu komentować pomysł, dopracowując go z oryginalnej propozycji. Podobnie jak zgłaszanie przez pracowników nowych pomysłów może usprawnić działalność firmy, tak samo zachęcanie pracowników do udoskonalania innych pomysłów. Niektóre firmy posuwają się nawet do rozpowszechniania nowych pomysłów, które są proponowane na poziomie wykonawczym za pośrednictwem blogów pomysłów, aby sprawdzić, czy ktoś może dostrzec dziury w planach. Znam kanadyjską firmę produkującą tkaniny, która zrezygnowała z całej linii produktów, ponieważ kierownik fabryki był w stanie zauważyć trudności produkcyjne w nowym pomyśle. Dzięki jego obserwacjom jedynym kosztem dla firmy był czas stracony na spotkaniach. Udane blogi z pomysłami mają kilka wspólnych cech:

•  Każdy może wnieść swój wkład (anonimowo, jeśli sobie tego życzy).
•  Każdy może komentować (znowu anonimowo, jeśli chce).
•  Wszystkie pomysły są weryfikowane i udzielane odpowiedzi na wyższym poziomie.
•  Wybierane są świetne pomysły, a pracownicy otrzymują nagrody za swoje pomysły (podział zysków i premie oszczędnościowe są wspaniałymi nagrodami).
•  Wszyscy są równi.

Świetny blog z pomysłami może nie wystarczyć do uratowania Twojej firmy, ale założenie tak prostego bloga nie kosztuje wiele. Ponadto blog z pomysłami może być świetnym sposobem na poinformowanie pracowników, że cenisz ich pomysły, a co za tym idzie, że je cenisz


PRACOWNICY, KTÓRZY BLOGUJĄ

Wewnętrzne blogi pracownicze mogą być fantastycznym katalizatorem w Twojej firmie. Wewnętrzne blogi pracownicze pomagają nawiązać kontakty wewnątrz firmy. Blogi pracowników zewnętrznych są również świetne, ponieważ pozwala pracownikom na łączenie się z podobnie myślącymi osobami spoza firmy. Nie ma znaczenia, czy masz tuzin pracowników, czy 2000, kontaktowanie się członków personelu stwarza fantastyczne nowe możliwości - zwłaszcza jeśli korzystasz z blogów pomysłów, ponieważ te pary i grupy często mogą wymyślać świetne nowe pomysły. Jednym z kluczy do udanych blogów pracowniczych, poza zachęcaniem i zachęcaniem pracowników do blogowania, jest zapewnienie im sposób łączenia się ze sobą. Wielokrotnie powtarzałem, ale blogi wyrównują siły. Jeśli woźny ma bloga, nic nie stoi na przeszkodzie, by dyrektor nawiązał z nim kontakt na temat, który oboje pasjonują - coś, co byłoby prawie niemożliwe w świecie nieblogowania. Skuteczne prowadzenie blogów dla pracowników wymaga zapewnienia blogerom różnych sposobów na znalezienie się nawzajem. Przynajmniej niezbędna jest wyszukiwarka postów, tematów, kategorii i nazw blogerów. Ale niektóre firmy posuwają się tak daleko, że udostępniają jedną stronę internetową, która zawiera listę nowych postów, poszczególnych blogerów i łączy komentarze zgłoszone przez blogera z wewnętrznym blogiem tego blogera. Im więcej sposobów udostępnisz swoim pracownikom, tym więcej połączeń nawiążą. Wyzwanie polega na tym, że wdrożenie tych funkcji jest droższe niż zwykłe umożliwienie pracownikom zakładania blogów. Chociaż bezpłatne produkty, takie jak Community Server (www.communityserver.org) pokazane na rysunku 6-2, WordPress (www.wordpress.org) i Drupal (www.drupal.org), mogą pomóc, prawdopodobnie nie zapewnią całe rozwiązanie zagadki. Rozpoczęcie blogów pracowniczych musi być rozważane strategicznie: nie chodzi tylko o to, czy cenisz kontakty, ale o to, jak bardzo cenisz te kontakty i co chcesz zrobić, aby je ułatwić. Najlepsze blogi pracownicze informują ludzi, pozwalają na otwartą burzę mózgów i rozwiązywanie problemów oraz poprawiają wydajność w całej organizacji; z tych powodów IBM zwrócił się do ponad 150 000 swoich pracowników na blogach na początku 2005 roku. IBM zdał sobie sprawę, że jeśli pracownicy z całego świata mogliby łączyć się w problemach i tematach, którymi się pasjonowali, mogliby zacząć wykorzystywać te powiązania, tworząc dynamiczne zespoły, które omówimy więcej za chwilę. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się wykorzystać kontakty, na które pozwalają blogi pracownicze, czy po prostu zdajesz sobie sprawę, że posiadanie większej liczby kontaktów przez pracowników czyni ich mądrzejszymi, bardziej świadomymi i bardziej produktywnymi, blogi pracownicze to świetny sposób na zwiększenie wartości, jaką Twoi pracownicy wnoszą do stołu .

PONIEWAŻ ZESPÓŁ MÓWI

Oficjalne blogi zespołów to całkiem nowy rodzaj blogów. W przypadku firm zatrudniających ponad 20 pracowników zespoły mogą w zasadzie prowadzić firmę. Niezależnie od tego, czy zespoły produktowe, czy zadaniowe, takie jak IT i marketing, zespoły w większości dzisiejszych firm są samowystarczalne, dlatego nie powinno dziwić, że coraz częściej piszą własne oficjalne blogi. Oficjalny blog zespołowy jest dla zespołów tym, czym oficjalny blog firmowy jest dla firmy: jasny i zwięzły sposób na opisanie tego, co dzieje się w branży, publikowanie nowych ofert pracy, rozmawianie o sprawach zespołu, publikowanie notatek i omawianie innych ważnych kwestii związanych z pracą . Blogi w oknie zespołu dostarczają informacji innym zespołom, poszczególnym pracownikom firmy i liderom korporacji. Kilka znanych mi firm wymaga, aby wszystkie zespoły publikowały oficjalne blogi, ponieważ pozwala to kierownikom dowiadywać się, co dzieje się we wszystkich zespołach, po prostu poprzez subskrybowanie różnych kanałów. Oficjalne blogi zespołu pozwalają również każdemu komentować wiadomości i dostarczać zespołowi nowych pomysłów, zwiększając w ten sposób zdolność członków zespołu do wykonywania swojej pracy i pozostawania produktywnym. Inteligentne zespoły mogą również korzystać z innych dostępnych wewnętrznych narzędzi do blogowania, takich jak blogi administracyjne, blogi pomysłów i blogi dotyczące zarządzania projektami, aby zwiększyć ich efektywność, niezależnie od tego, czy bloguje reszta firmy. Korzystają również z ekskluzywnych wewnętrznych blogów zespołów i projektów.

WEWNĘTRZNA KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA

Czasami zespoły chcą rzucać między sobą pomysłami - być może ze względu na poufność lub dlatego, że małe grupy mogą być bardziej efektywne niż duże. W rezultacie coraz popularniejsze stają się blogi wewnętrzne przeznaczone wyłącznie do czytania przez członków zespołu. Te blogi umożliwiają udostępnianie dokumentów, burze mózgów oraz archiwizowanie myśli i dyskusji. Celem jest ograniczenie poczty e-mail w całym zespole poprzez umieszczenie większości oficjalnej korespondencji na blogu, aby można ją było archiwizować i przeszukiwać, ale blog umożliwia również udzielanie odpowiedzi w spójny sposób. Jednym z problemów związanych z pocztą e-mail jest to, że gdy poczta e-mail jest wysyłana do wielu osób, często prowadzi do wielu wątków konwersacji, z krzyżowaniem się pomysłów i panowaniem zamieszania. Blogi rozwiązują ten dylemat, ponieważ wszystkie komentarze są chronologiczne, więc osoby, które odpowiadają na oryginalny post, odpowiadają również na poprzednie komentarze. Oznacza to, że, ogólnie rzecz biorąc, komunikacja wewnętrzna jest liniowa - od pierwotnej myśli do myśli końcowej - a nie miesza się z różnymi wątkami konwersacyjnymi, które następnie muszą zostać powtórzone, aby wszyscy zostali włączeni w pętlę. Udostępnianie dokumentów jest ważne między zespołami. Blogi zapewniają, że każdy ma tę samą wersję każdego dokumentu, każdy może zobaczyć, kiedy publikowane są nowe dokumenty i ogólnie, że nikt nie może zgubić dokumentu. E-maile można usunąć, ale posty na blogu są znacznie trudniejsze do zgubienia. Wpisy na blogu można również eksportować - w rzeczywistości tworzenie regularnych kopii zapasowych postów i plików na blogu jest tak samo ważne, jak sam blog. W środowisku zespołowym z obsługą blogów każda myśl jest rozmową, która czeka, aby się wydarzyć, a każdy pomysł ma potencjał do rozwoju. Oczywiście wymaga to zdrowego środowiska zespołowego i, podobnie jak w przypadku poczty e-mail, niezdrowe zespoły po prostu nie będą w stanie zmaksymalizować potencjału, jaki wnoszą blogi. Ale nawet niezdrowe zespoły mogą docenić, że nigdy nie zgubisz dokumentu, zawsze będziesz w pętli i nigdy nie ktoś ukradnie twojego pomysłu (ponieważ twoje blogowane pomysły są przypisane do ciebie). Wewnętrzny blog zespołu, podobnie jak wewnętrzny blog firmowy, jest zarchiwizowanym zapisem myśli i działań zespołu. W przypadku mniejszych firm jeden blog może spełniać ten cel dla całej firmy. Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą, czy dużą firmą korzystającą z wewnętrznych blogów zespołów dla poszczególnych zespołów, mocne strony pozostają: mniej poczty e-mail, jaśniejsze informacje, które są archiwizowane i możliwe do przeszukiwania, silne udostępnianie dokumentów oraz możliwość otwartej burzy mózgów. To cenne aktywa dla każdego zespołu.





Kurs Blogowania









Jak założyć blog i na nim zarobić



Jak założyć blog i na nim zarobić II







Z pamiętniczka blogerianki



31.07.2022

• Odkrywanie podstaw bloga
• Wejście do blogosfery
• Wybór i hosting oprogramowania do blogów
• Zakładanie bloga : Blogger
• Rozpoczęcie bloga WordPress
• Inne platformy blogowe
• Znalezienie swojej niszy

Tworzenie świetnych treści

Wiele elementów współpracuje ze sobą, aby blog odniósł sukces, od dobrze zaprojektowanego układu po fantazyjne widżety techniczne, ale żaden z tych elementów nie może zastąpić dobrej treści skierowanej do właściwych odbiorców. W rzeczywistości, jeśli piszesz (lub podcastujesz, robisz zdjęcia lub produkujesz wideo) niesamowicie dobrze i docierasz do czytelników, których interesuje Twój styl i treść, możesz odnieść sukces, nie poświęcając dużo czasu na wygląd swojego bloga. Niesamowita treść może nawet sprawić, że czytelnicy wybaczą niezręczny interfejs lub brakujące dzwonki i gwizdki. Jeśli więc nie robisz nic innego, aby Twój blog odniósł sukces, skup się na tworzeniu świetnych treści. Dowiedz się, czego chcą Twoi odbiorcy i dostarczaj je konsekwentnie. Większość blogów zawiera element pisany lub jest oparta głównie na słowach, więc ten rozdział zawiera wskazówki dotyczące dobrego pisania w sieci i zrozumienia, czego Twoi odbiorcy oczekują od Twojego bloga. Podczas gdy wszystkie inne aspekty blogowania, od wyboru odpowiedniej platformy po promowanie swojego bloga w mediach społecznościowych, są z pewnością ważne, treść nadal jest królem. Z tego powodu zamierzam poświęcić sporo czasu w tym rozdziale, pokazując, jak ważne jest udostępnianie świetnych treści swoim odbiorcom.Używam słowa konkurenci, gdy opisuję innych blogerów, którzy zajmują się tym samym obszarem tematycznym co Twój blog lub próbują dotrzeć do tych samych odbiorców, których chcesz przyciągnąć. Pamiętaj, że w blogosferze atmosfera jest bardzo oparta na współpracy, co oznacza, że konkurenci mogą być również przyjaciółmi, kontaktami, okazjonalnymi współtwórcami Twojego bloga, uczestnikami w obszarze komentarzy i dobrymi źródłami informacji. Więc kiedy mówię o konkurentach, robię to w najbardziej przyjaznym znaczeniu tego słowa!


Poznaj swoich odbiorców

Po pierwsze: jak dobrze znasz swoich odbiorców? Czy trafiasz we właściwe notatki, aby przyciągnąć czytelników, których chcesz w takiej ilości, jaką chcesz? A jeśli jeszcze nie rozpocząłeś swojej przygody z blogowaniem, kto jest twoją grupą docelową? Nie wszyscy blogerzy dbają o liczbę czytelników, których pozyskują, ale zależy im na tym, aby ich słowa miały właściwe oczy. Niezależnie od tego, czy masz obsesję na punkcie liczby, czy po prostu koncentrujesz się na swojej niszy, musisz zrozumieć swoich odbiorców iczego szukają Twoi czytelnicy. Możesz uzyskać wyobrażenie o swoich odbiorcach poprzez

•  Korzystanie z oprogramowania statystycznego do śledzenia liczby odwiedzających Twój blog i odwiedzanych przez nich postów
•  Zwracanie uwagi na treści, które wywołują największą i najlepszą reakcję czytelników (lub odpowiedź, której oczekujesz, nawet jeśli nie jest ona największa)
•  Przeglądanie blogów innych osób w Twojej dziedzinie, aby zobaczyć, czego możesz się dowiedzieć z ich aktywności w komentarzach, rankingów w wyszukiwarkach i innych danych

Być może będziesz musiał trochę poczekać na statystyki i komentarze, ale możesz łatwo przeglądać blogi innych, nawet jeśli wciąż rozwijasz własny blog. Szczegółowo o pomiarze ruchu w witrynie i statystykach omówię w rozdziale 19, więc przejdź tam, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o czytelnikach, których już masz.